Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
dr Katarzyna Stasiuk

Zakład Komunikacji Społecznej i Badań Podstawowych w Psychologii
Pokój: 1.370
E-mail:katarzyna.stasiuk@uj.edu.pl
Zainteresowania naukowe
- Społeczne spostrzeganie ekspertów
- Postawy wobec nauki
- Zachowania konsumenckie w kontekście problemów prawnych (nieuczciwe praktyki marketingowe i nieuczciwa konkurencja)
Publikacje
w druku Stasiuk, K. Eksperci w oczach innych. Psychologiczne aspekty spostrzegania ekspertów. Warszawa, PWN
w druku Danieluk, B., Muda R., Kicia, M., Stasiuk K. Expertise is in the eye of the beholder - financial advisor evaluations and client satisfaction as a result of advisor recommendations. Polish Psychological Bulletin
2018 Bar - Tal, Y., Stasiuk, K., Maksymiuk, R. The influence of objective knowledge and epistemic motivation on self epistemic authority in health. Advances in Cognitive Psychology, 14, str. 186 – 191
2018 Stasiuk, K., Bochyńska, K., Śliwińska, P. Is non - variety boring? The perception of consumer who incorporate variety or non variety in their consumer choices. Current Psychology,
2017 Stasiuk, K., MIlczanowski, M., Zimbardo, P. Czy jesteśmy skazani na konflikt, Nasze Czasopismo (artykuł nierecenzowany)
2016 Bar - Tal, Y. Maksymiuk, R., Stasiuk, K. To inoculate or not to inoculate: The factors that influence the decision on flu inoculation. Journal of Patient Care, 2, 118
2016 Zaleśkiewicz, T., Gąsiorowska, A., Stasiuk, K., Maksymiuk, R., Bar - Tal, Y. Lay Evaluation of Financial Experts: The Action Advice Effect and Confirmation Bias Frontiers in Psychology, section Cognition
2016 Stasiuk, K., Bar - Tal, Y., Maksymiuk, R. The effect of self epistemic authority on compliance with expert recommendations. Polish Psychological Bulletin 2016, 47, 174–178.
2016 Stasiuk, K., Bar - Tal, Y., Maksymiuk, R. When can you become an epistemic authority for your patients? The medical expertise bias. Journal of Health Communication, 21, 92 – 99.
2015 Zaleśkiewicz, T., Gąsiorowska, A., Stasiuk, K., Maksymiuk, R. Bar - Tal, Y. Efekt aktywnej rekomendacji, czy efekt konfirmacyjny. Mechanizm zniekształceń poznawczych w ocenie autorytetu epistemicznego na przykładzie ekspertów ekonomicznych z dziedziny finansów. Psychologia Ekonomiczna, 8, 59 – 74.
2014 Stasiuk, K., Maison, D. Psychologia konsumenta Warszawa: PWN. Monografia wydana jako część serii Akademia psychologii, red. prof. Dariusz Doliński i prof. J. Strelau. Książka nagrodzona tytułem Książka dla Trenera 2014, przyznawanym przez Polskie Stowarzyszenie Trenerów Biznesu
2014 Maison, D., Stasiuk, K. Psychologiczne podejście do rozumienia postaw konsumenta. Problemy Zarządzania, 12, 1, 18-29.
2014 Maksymiuk, R., Stasiuk, K. "Polski prosument". W: G. Kwiatkowska, A. Siudem (red.) Analiza współczesnych zjawisk społecznych. Człowiek w środowisku kulturowym (str.131-145). Lublin: Wydawnictwo UMCS.
2013 Stasiuk, K., Bilewicz, M. (2013). Extending contact across generations: Comparison of direct and ancestral intergroup contact effects on current attitudes toward outgroup members. Journal of Community and Applied Social Psychology, 6, 481-491
2013 Bar-Tal Y., Stasiuk K., Maksymiuk R. A. (2013). Patients’ perceptions of physicians’ epistemic authority when recommending flu inoculation. Health Psychology, 32 (6), 706-709.
Projekty badawcze
- Sprawczość i wspólnotowość w spostrzeganiu ekspertów
- Kryzys eksperckości
- Moderatory i mediatory sceptycyzmu naukowego
- Spostrzeganie produktów – naśladowców
Konferencje
2019 Stasiuk, K. Tischner, A. Prawie jak Luis Vuitton – (nie)uczciwość i (nie)skuteczność wprowadzania na rynek produktów naśladujących znane marki. XVI Zjazd Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, Poznań.
2019 Stasiuk, K., Polak, M. Maciuszek, J., Doliński, D. Wpływ własnych doświadczeń na akceptację komunikatów antyszczepionkowych, ZaBaWa - wokół wpływu społecznego, SWPS, Wrocław
2018 Stasiuk, K., Maciuszek, J. Polak, M. Doliński, D. Kto się boi szczepień? Postawy Polaków wobec medycyny oficjalnej i alternatywnej. ZaBaWa - wokół wpływu społecznego. UŁ, Łódź
2017 Stasiuk, K. Bednarczuk, P., Cioś, A. Spostrzeganie ekspertów. XIV Zjazd Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, UMK, Toruń
2016 Bar - Tal, Y., Stasiuk, K., Maksymiuk, R. The Need for certainty (NC): its effect on cognitive consistency. Small Group Meeting on Cognitive Consistency. Kraków, Polska
2016 Zawadzka, A., Stasiuk, K. Motivation and economic psychology. Symposium Motivation and Economic Psychology. Motivation and Social Perception Conference. Gdańsk
2016 Stasiuk, K., Muda, R., Kicia, M., Danieluk, B. To risk or not to risk. The role of recommendation in perception of financial experts. Motivation and Social Perception Conference. Gdańsk
2016 Bochyńska, K., Śliwińska, P. Stasiuk, K. Interesting but irresponsible: the perception of variety vs. non - variety seeking consumers. Motivation and Social Perception Conference. Gdańsk
2016 Stasiuk, K. Maksymiuk, R. Bar - Tal, Y. Ograniczenia efektu aktywnej rekomendacji. XIII Zjazd Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, SWPS, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław
2016 Stasiuk, K., Muda, R., Kicia, M., Danieluk, B. Będzie Pan zadowolony.... Wpływ rekomendacji eksperta na postrzeganie jego wiarygodności oraz satysfakcji klienta. ZaBaWa - wokół wpływu społecznego. Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2016 Kicia, M., Muda, R. Stasiuk, K., Danieluk, B. Doradca finansowy: sprzedawca czy ekspert? Rekomendacje inwestycyjne a satysfakcja klienta i postrzeganiu autorytetu doradcy. VI Konferencja Psychologia ekonomiczna, Akademickiego Stowarzyszenia Psychologii Ekonomicznej, Katowice
2015 Stasiuk, K. Is non variety boring? The perception of consumers who prefer variety or non - variety. Poster na XIV European Congress of Psychology, Mediolan
2015 Stasiuk, K., Bar - Tal, Y. Maksymiuk, R. Medical expertise bias. How to become the epistemic authority for your patients. XIV European Congress of Psychology, Mediolan, Włochy
2015 Stasiuk, K. Bar - Tal Y. Maksymiuk, R. The effect of self epistemic authority on compliance with expert recommendations. European Congress of Psychology, Mediolan, Włochy
2015 Zaleśkiewicz, T., Gąsiorowska, A., Bar - Tal Y., Stasiuk, K., Maksymiuk, R.. The lay-people perception of financial experts’ epistemic authority.European Congress of Psychology, Mediolan, Włochy
2014 Stasiuk, K., Bar - Tal, Y., Maksymiuk R. The medical expertise bias. 28th International Congress of Applied Psychology, Paryż, Francja
2014 Maksymiuk R., Stasiuk, K., Bar - Tal, Y. Should I consult the doctor? The factor that influence medical help-seeking in case of the influenza.28th International Congress of Applied Psychology, Paryż, Francja
2014 Bar - Tal, Y. Stasiuk, K. Maksymiuk, R. When does knowledge reduce fears from AIDS? The moderating effect of monitoring blunting and the ability to achieve cognitive structure. 28th International Congress of Applied Psychology, Paryż, Francja
2014 Zaleśkiewicz, T., Gąsiorowska, A., Bar - Tal, Y., Stasiuk, K., Maksymiuk, R. Cognitive biases in the estimation of expert's epistemic authority - example of economic experts. Academic Society of Economic Psychology, Wroclaw, Polska.
2014 Zaleśkiewicz, T., Gąsiorowska, A., Bar - Tal, Y., Stasiuk, K., Maksymiuk, R. Confirmation bias in the lay people perception of financial expertise. Society for Judgement and Decision Making. California. USA
Zajęcia prowadzone w IPS
- Neuronalne aspekty zachowań społecznych
- Moduł specjalizacyjny. Komunikacja marketingowa i Public Relations.
- Seminarium magisterskie: Dlaczego diabeł ubiera się u Prady? - czynniki wpływające na podejmowanie decyzji konsumenckich
- Moduł specjalizacyjny: Marketing i neuromarketing
- Moduł specjalizacyjny: Psychologiczne podstawy zarządzania zasobami ludzkimi
inne
- Członek Komisji Rewizyjnej Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej
- Absolwentka studiów podyplomowych Prawo Własności Intelektualnej (UJ)
- Biegła z zakresu zachowań konsumenckich przy Sądzie Okręgowym w Warszawie